martewachter.reismee.nl

eerste dagen

Sow de eerste helft van de schoolweek zit er alweer op,
Maandag voor het eerst naar school. ’s Ochtends vroeg om 08:10 uur de deur uit, om 45 min te lopen en dan bij school aan te komen. Daar kregen we eerst les van Trevor, die ons vocabulaire zou gaan geven die week. Om 11:00 les van Caroline, die ons praktijk zou geven.
De klas bestaat uit 4 Nederlanders en Imiri. Eigenlijk was de eerste dag niet zo boeiend, we kregen uitleg en leerde hoe je een tafel goed moet dekken. Om 12:30 zijn we normaal vrij, maar mandag moesten we een test maken om ons niveau engels te testen. Gelukkig was ik AdvancedJ Daarna de stad in gegaan, de winkelstraten bekeken en langs de zee gelopen.
Het is een leuke stad, 200 duizend inwoners. Heel veel parken, leuke winkels en mooie boulevard! Ook zijn er ontzettend veel buitenlandse studenten, ze hebben hier 4 of 5 schools voor buitenlandse studenten.
Dinsdag was ook redelijk makkelijk, dingen geleerd over veiligheid, soorten eten en hoe je met 4 borden moet lopen, hoe je mensen beleefd moet aanspreken enz. Daarna geluncht, met mijn huisgenoot Oliver (mijn huisgenootje), Irimi, Sofia (Spaans), Gabriella (Tsjechisch) en een Italiaanse jongen wiens naam ik kwijt ben. Behoorlijk internationaal dus. Daarna weer even de stad in gegaan, een nieuwe telefoon gekocht. Nu kan ik bellen in de UK en naar Nederland beide voor een goedkoop tariefJ
Woensdag was Trevor ziek dus hadden we de hele dag les van Caroline. Veel praktijk gehad, zoals verschillende manieren van serveren, hoe je moet staan. In Nederland hoor je te serveren aan de rechterkant en het aan de linker kant weg te halen. Maar in Engeland is dat weer andersom. Rare engelse, dat zeggen ze zelf ook de hele dag.
Daarna geluncht in de Mac met Emiriz, Matias (frans), Anna, Johannes en Vincent (Nederlands) en Steffy een Spaans meisje. Erg gezellig, je went snel aan het Engels, en anders heb je nog de Nederlanders die je kunnen helpen. Daarna zijn Emiriz, Johannes, Vicent en ik nog door de stad wezen lopen, en een tijdje langs het strand. Heerlijk aan zee wonen!
Morgen gaan we misschien stappen, erg benieuwd naar het uitgaan leven, het schijnt net zoals in Groningen te zijn, donderdag studenten avond, dus redelijk goedkoop en vrijdag en zaterdag normaal. Ook gaan we morgen naar de film met wat mensen.
Vrijdag krijgen we informatie meer informatie over ons hotel, appartement enz.
Zondag zou ik moeten verhuizen naar mijn appartement maar hij blijkt overboekt dus ik kan er pas maandag in. Hoe ik dit ga oplossen weet ik nog niet, ik overleg met me gastgezin of met de school. Maandag ga ik dan verhuizen en ook direct werken. Ben erg benieuwd wat ik zal moeten doen, waarschijnlijk serveerster.
Nu ga ik bijna eten en daarna filmpje kijken met huisgenoten.
Tot mails!
P.S. Ik zal proberen wat foto's op de site te zetten.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active