martewachter.reismee.nl

Sevilla Sevilla!

Ola!
na een paar weekjes rust te hebben gehad in Nederland was het dan zover! Op naar Spanje. Ik was goed uitgerust van Engeland en klaar om te gaan.
Het begon al goed, mijn eerste vlucht naar Madrid deed er langer over dan geplant en daardoor was ik even bang mijn aansluiting naar Sevilla te missen. Gelukkig was dit niet het geval en werd ik mooi opgehaalt van het sevillaanse vliegveld. Een leraar van de school waar ik komende 6 weken heen ga bracht mij naar me appartement.
Dit zag er op het eerste ogenblik beter uit dan mijn flat in Bournemouth. Omdat er geen huisgenootjes waren om mij naar de dichtsbijzijnde supermarkt te wijzen besloot ik zelf op verkenning uit te gaan. En wat bleek.. Sevilla is prachtig! heerlijk heb ik uren rondgelopen in het zonnetje, het ene mooie gebouw na het andere bekijkend.
Toen ik me appartement weer had gevonden bleken mijn huisgenootjes er ook te zijn. Peter, een zuidafrikaan en Adrian een fransman. Beide op het eerste gezicht aardige jongens.
Die avond moest ik een test maken bij de school om mijn niveau te bepalen. Daarna nog een tijd rondgelopen en toen naar bed gegaan.
De volgende ochtend bleek ik in een klas te zitten bij 3 mede nederlanders, 2 britten en 1 duitse. Ik had in 5 uur les 3 verschillende leraren die allemaal niet of nauwelijks Engels praten. Even wennen dus.. Ook zat ik in een klas die vorige week al begonnen waren, dus liep ik een week achter en moest even bijpoten.
Na school een korte siesta gehouden en toen wat wezen drinken in de stad met Peter en Adrian. Adrian spreekt geen Engels dus we moesten het doen met mijn gebrekkige Frans en Peter als tolk. Daarna nog een tijd rondgelopen en toen redelijk op tijd naar bed gegaan.
DInsdag ging school al iets beter,l wat leraren precies zeggen heb ik nog niet door maar de bedoeling kwam over. Hoewel het in Sevilla stikt van de buitenlanders spreekt geen Spanjaard Engels.
Na school gelunched met Peter, Marie Lou en Rikka en ´s avonds wat wezen drinken met mensen van school om de verjaardag van een klasgenoot te vieren.
Het is hier ontzettend warm, 17 graden ´s ochtends tot 39 ´s middags. Ik vind het hele sietsta gebeuren dan ook redelijk begrijpelijk. Tussen 2 en 5 wil je eigenlijk niets doen. Tot nu toen schuilde ik in die tijd in het appartement, niets doen, slapen of lezen.
Daarna is het lekker naar een park te gaan, wat rond te lopen enz. En daar heb je nog vele uren voor want eten gebeurd toch niet voor half 10.
Woensdag won Sevilla de uefa cup en dit werd door de hele stad uitbundig gevierd. Donderdagvaond ging dit feest vrolijk door en deze keer stond in midden in de mensenmassa. Het leek een beetje op Konningendag in Amsterdam qua drukte.
Toen was het weekend. Vrijdag avond naar een flamengo show geweest en daarna uitgegaan met schoolgenoten. Na een nacht van 3 uurtjes stond ik weer op om met een groep mensen de bus naar het strand te nemen. Op het strand lekker liggen zonnebaden, zwemmen enz. Helaas ook een beetje verbrand. Het is een uurtje met de bus om in Mata las Canas aan te komen, een populaire standplek. Was een erg gezellig dagje maar daarna wel zo moe dat we zaterdagavond maar niet uitgingen.
Nu is het zondag en verveel ik me een beetje, de winkels zijn dicht, heb al 2 boeken uit, me huiswerk gedaan en het weer valt tegen. Bewolkt en 25 graden. Vanavond ga ik met Marie Lou en Peter een stierengevecht zien. Midden in Sevilla staat een groot stadion waar elke zondag 6 stieren worden doodgemaakt. Eigenlijk wil ik het niet zien denk ik maar goed, ik moet het maar een keer gezien hebben. Iedereen zegt dat het wel indrukwekkend is.
Nu ga ik maar even lunchen ergens, en straks opweg naar de stad om de torros te zien.
Zal proberen snel weer wat te schrijven!
groetjes!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active