martewachter.reismee.nl

Al 5 weken in Sevilla!

Ola gentes!
Zo, ik ga mijn laatste en 5e weekend in! 5 weken in Sevilla, te veel gedaan om te omschrijven maar ik zal een poging doen.
Door de week ga ik nog steeds braaf naar school. ´s Ochtends heb ik gramatica van een steeds wisselende leraar. Rond 11 uur (spanjaarden zijn niet zo stipt) begint conversacion, wat ik tot nu toe steeds heb van Maria, een spraakzame Spaanse.
Om half 1 gaan de meeste mensen naar huis maar ik heb nog een 5e uur, waar ik meestal braaf heen ga.
Na school verschilt het, soms lunchen met wat mensen, of wat cultureels doen. Maar meestal naar huis om een siesta te houden, boodschappen doen, huiswerk maken enz. ´s Avonds ontmoet ik dan meestal weer mensen van school voor een filmpje, tapas, uitgaan, of wat dan ook.
De mensen op school wisselen snel, maar bijna allemaal zijn ze erg aardig! Nederlands is met stipt de meest voorkomende nationaliteid. Daarnaast zijn er veel Duitsers, Britten, Amerikanen, Italianen enz. Erg internationaal dus.
Mijn spaans gaat langzaam maar zeker vooruit. Steeds meer kleine overwinningen, het kassameisje verstaan voor het eerst, de weg vragen, treinkaartjes regelen, het lukt allemaal steeds beter. Ook is Adrian, de fransman die in mijn appartement woonde weer terug in Sevilla en nu kan ik een (moeizaam) gesprek met hem hebben!
Afgelopen weken heb ik vanalles gedaan, vlak na mijn eerste blog ben ik naar een stierengevecht wezen kijken met Marielou en Peter. Het spel is opzich gewoon wreed. Er zijn 3/4 Toreadors die eerst de stier uitputten, daarna komen er 2 mannen op paard die het beest in de rug steken met een puntige stok. Vervolgens worden er 6 gekleurde stokken in de rug van de stier gestoken die erin blijven zitten en hem hinderen bij het rennen. Dan komt ´de grote jongen´, de echte Toreado. Het beroemde spelletje met de vlag begint, om de stier uit te putten. Daarna steekt de stierenvechter een zwaard in de rug van het arme beest. (die tot mijn verbazing nog steeds blijft leven, hevig bloedend weliswaar) Dan moet het zwaard er weer uit, en vervolgens hoort de mand de stier een ´schone´ dood te geven door hem met een korte dolk neer te steken. Soms gaat dit goed en valt de stier direct dood neer, maar 1 van de 6 stieren moest wel 8 keer neergestoken worden voordat hij het opgaf. Dit alles moet gebeuren binnen 25 minuten anders heeft de toreado gefaald. Het is een ervaring om te zien maar niet een ervaring die ik wil herhalen.
Voor de rest van ik naar Isla Magica geweest, een pretpark hier in Sevilla. Lekker verkoelde waterattracies. Ook ben ik een dagje naar Tavira en Portugal geweest en daar lekker aan het strand gelegen.
Sevilla vond ik eerst totaal anders dan Nederland. Maar hoe anders ook, in de afgelopen weken is het toch een beetje mijn huis geworden. In het appartement heb ik tot nu toe altijd met Peter gewoont maar die is woensdag teruggekeerd naar Zuid Afrika.
1 van de hoogte punten was mijn weekend in marokko! Ondanks vele waarschuwingen gingen Pauline, Maartje, Saskia en ik een weekend naar Tanger. Een grote haven stad in Marokko. Na een redelijk lange reis met bus en bood kwamen we een in, wat op het eerst ogenblik, een heel luxe hotel. De kamers vielen een beetje tegen vergeleken de lobby, maar we hadden absoluut niets te klagen.
Het viel direct op dat er geen vrouwen op straat lopen, toen we een cafe inliepen werden we ook wel een beetje aangekeken. Maar daardoor waren we ook direct speciaal en kregen in het weekend een paar keer gratis toetjes of voorgerechten.
De eerst dag lekker gegeten in cafe Sevilla, ook even op het strand kameel gereden, daarna door de stad gelopen en ´s avonds een marokaanse dinner show gezien.
De volgende dag vertrokken we met de taxi naar de grotten van Hercules. Het naieve plan van ons om terug te lopen lieten we al snel varen toen we door hadden dat het niet bepaalt in de stad lag. De taxi chaufeur was geweldig en vertelde ons in gebroken engels wat over de stad, maakte omwegen langs paleizen en liet ons uitstappen bij uitzichtpunten. Bij de grotten aangekomen kregen we een rondleiding van een man die zijn verhaal vertelde in een mix van engels, frans, spaans en duits. Uiteindelijk erg goed te vertaan!
Weer terug in de stad winkeltjes bekeken en weer gelunched bij onze ´stamkroeg´ sevilla. Daarna lekker bij het zwembad gelegen en toen ´s avonds bij Ali Baba gegeten.
De volgende dag wouden we voor onze terugkeer een markt bezoeken maar dat viel een beetje tegen. Misschien hadden we het niet gevonden maar wat we zagen zag er niet lekker of vertrouwd uit. Daarna de lange reis terug naar Sevilla. Wat op zijn afrikaans gedaan werd (geen haast dus).
Nu heb ik nog een weekje te gaan in Sevilla, daarna naar Valencia&Mardid voor een paar dagen. Morgen ochtend vroeg vertrek ik naar Granada. Ongeveer 3 uur reizen hier vandaan. Daar ga ik met 6 schoolgenoten lekker cultureel doen en het Alhambra bezoeken. Wat 1 van de 21 (niet 7) wereldwonderen is.
Sevilla is ook een stad waar de cultuur duidelijk aanwezig is. Het is echt typisch spaans overal. Plaza de Espana is zeker een aanrader om te bezoeken. Het ligt midden in een mooi park en is een gigantische halve cirkel. Er worden in mozaiek 50 steden van Spanje afgebeeld, best indrukwekkend om te zien.
Maar nog niet zo indrukwekkend als de katadraal. Hoewel het van buiten al een indrukwekkend gebouw is, je hebt het niet echt gezien als je er niet binnen bent geweest. Daar word je overspoeld met het ene met goud ingelegde altaar na het andere. Vroeger was deze katadraal een moskee maar dat konden de katolieken niet aan na de verovering van Sevilla dus hebben ze het veranderd naar een kerk. Het is huis van ´de schat van sevilla´, de grafkist van Chrisofer Columbus, en nog veel meer. Ook kan je de toren beklimmen en vanaf daar genieten van een mooi uitzicht over de hele stad.
Nu heb ik wel weer lang genoeg geschreven, binnenkort een update over Granada!
Hasta Luego!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active