martewachter.reismee.nl

Terug in Nederland


hallo!
mijn laatste 2 dagen in Sevilla vlogen om, tot mijn grote spijt. Op school kreeg ik op mijn laatste schooldag een certivicaat met ' Elemental' erop. Wat ik wel vind kloppen met mijn niveau Spaans.
Vrijdag nog even wezen stappen, wat traditie was daar Zaterdag nog de laatste souveniertjes gekocht, ingepakt en toen om 7 uur vertrokkken richting Merchans. Om daar voor de laatste keer een voetbalwedstrijd te kijken. Om 10 uur vertrok ik want om half 11 ging mijn bus naar Valencia.
Ik wou graag een paar dagen naar Valencia dus had daar een hostel geboekt. In Valencia kwam ik brak aan na de hele nacht in de bus te hebben gezeten. Ik wou eerst het oude gedeelte van de stad bekijken en had daar de hele dag voor uitgetrokken. Maar Valencia viel qua oudheid een beetje tegen, de gebouwen lang niet zo mooi en indrukwekkend als in Sevilla. Dus om 2 uur was ik al terug bij het hostel waar ik door een paar mensen vriendelijk werd opgevangen. De rest van de dag doorgebracht met 2 australiers 's avonds een Paella kookles gevolgd en s' avonds even de stad in gegaan. Toen wij op een plein kabab zaten te eten raakte we in gesprek met een groep Belgen en uiteindelijk waren we tot 4 uur 's nachts een potje voetbal aan het spelen met hun.
De volgende dag ontdekte ik de charme van Valencia. Ooit stroomde er een rivier door Valancia maar die is drooggelegd. Daar was nu een mooi park door de hele stad, en waar de rivier uitmonde in de zee waren 6 grote moderne gebouwen gebouwt. 2 van die gebouwen heb ik bezocht, en het is een heel indrukwekkend geheel daar.
Ook was er in Valencia de American cub. De grootste zeilrace in de wereld zo ongeveer. Wat heel veel zeilers en touristen trok van de over de hele wereld. Was erg leuk om te zien.
Na een lange nacht uitgaan en heel erg weinig slaap vertrok ik toen naar Madrid. Daar ontmoette ik Pauline en gingen wij samen naar Jenna's huis. De volgende 2 dagen besteede ik en Pauline aan de stad verkennen, shoppen, musea bezoeken, starbucks enz. Madrid vond ik ook wel een leuke stad, stuken groter dan Sevilla. Wel een echte hoofdstad.
Toen was het tijd voor mij om afscheid te nemen van het mooie Spanje. Na 2 uur slaap moest ik om half 3 opstaan om naar het vliegveld te gaan want om 5 uur vertrok mijn vliegtuig. Gelukkig was mijn spaans nu goed genoeg om me te redden op het vliegveld. Bovendien, in Valencia en Madrid spreken ze al vele malen beter engels dan in Sevilla dus er was geen probleem.
's Ochtends om kwart voor 7 landde ik toen weer in het vertrouwde Bourenmouth. Waar ik een week verbleef met Johannes. De eerste 4 dagen sliepen we op de (beetje) krappe kamer van Kristian, een oud collega van mij. Maar na 4 dagen werd het toch een beetje te veel van het goede, 10 vierkante meter delen met 3 personen dus verhuiste johannes en ik naar een hostel. Ik vond het weer heerlijk terug te zijn in Bournemouth en iedereen weer te zien. En vond het ook weer erg jammer toen Johannes en ik vertrokken naar Londen.
Daar heb ik opnieuw alle touristische acties gezien, en er zelfs een paar aan toegevoegd. Ook kwam Vincent ons opzoeken en was de Tour de France er. Genoeg te doen dus, en toen we na 3 dagen naar huis vlogen hadden we nog lang niet alles gezien volgens mij.
Nu weer lekker in het mooie Groningen, aan het bijkomen en alweer druk opzoek naar werk. Nu zijn mijn langdurige reisplannen iig even voorbij. Dus dit was mijn laatste blogje.
Hasta Luego!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active