martewachter.reismee.nl

afronden eerste week


Hallo mensen!
Nou ik zal verder gaan waar ik ik ben gebleven. Donderdag, een gewone schooldag. We leerde hoe je moet afruimen, beleefd moet praten tegen mensen, hoe eten bereid wordt, en hoe alles heet. Na school hebben Emese en ik Vincent en Johannes overgehaald om mee te gaan shoppen.
’s Avonds vertrokken Oliver Emese en ik om 9 uur naar de stad. Waar we een tijdje in een pub hebben gezeten. In Engeland hebben ze 3 soorten bier, alle merken die in Nederland worden gedronken het hier Lager. Ik heb een Ale, Lager en Bitter geprobeerd en mij beviel de Ale het meest. Ook drinken ze hier Cider, wat minder sterk dan in Nederland, rond de 7%, alleen krijg je dat in een pint (056 liter). Wat voor mij veel te veel is.
Na de pub gingen we naar ‘element’, een club waar veel buitenlandse studenten komen. Het was op zich wel gezellig, niet geweldige muziek maar wel okee. Daar troffen wij nog wat schoolgenoten. Om half 3 hebben wij de taxi naar huis genomen, en om 7 uur moesten wij helaas alweer opstaan.
Vrijdag was onze laatste schooldag, veel gepraat en gelegenheid gekregen om vragen te stellen. Ook kregen we een certificaat voor het goed afronden van de cursus. Er waren ook nog wat veranderingen, ik en Johannes konden niet meer in het hotel werken dat wij dachten. Ik werk in een ander hotel van dezelfde keten.
Door slaapgebrek heb ik voor de rest niet meer zoveel gedaan vrijdag.
Ook in het weekend moest ik redelijk vroeg opstaan. Het ontbijt wordt om 9 uur geserveerd. Ik moet opbiechten de hele week nog geen engels ontbijt te hebben gehad. En dat ligt volgens mij niet eens aan de hostess. Ze eten hier echt niet altijd zo’n uitgebreid ontbijt. Ook de fish and chips legende is niet waar. Trouwens is het helaas wel waar dat het engelse eten niet geweldig is.
Zaterdag middag zijn Emese en ik haar toekomstige appartement gaan zoeken, daarna even de stad in geweest. Om 2 uur troffen wij Johannes om naar de film te gaan. Borad hebben we gezien en het is een echte aanrader. Ook zonder ondertitels was hij makkelijk te volgen.
Zaterdag avond zijn we nog even wezen stappen. En deze keer was het veel drukker dan donderdag. Alle Engelse gingen ook stappen. Ik vond dat de meeste engelse meisjes zich wel goed kleden overdag, ’s avonds niet. Ze liepen allemaal rond in super korte rokjes, topje en naaldhakken, en niemand had een jas aan ook al vroor het bijna.
Nou goed, wij gingen naar een ‘camel bar’. Een club waar je op de grond op kussens zat en waterpijp rookte. Was wel leuk, mangowaterpijp gerookt. Maar we waren allemaal redelijk moe en een beetje underdressed vergeleken de engelse meisjes dus we gingen redelijk vroeg naar huis.
Zondag vertrokken Emese en Oliver om 10 uur, en toen was ik helemaal alleen. Ik ben even de stad in gegaan en ben langs mijn hotel en toekomstige appartement gelopen. Zag er goed uitJ
Morgen ochtend om 8 uur vertrek ik naar mijn appartement, en om 9 uur heb ik een afspraak met mijn manager. Spannend!
Ik weet niet of ik daar ook internet zal hebben, anders zal ik van tijd tot tijd een internetcafé moeten bezoeken. Iig zal ik af en toe updaten.
Bye bye!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active