martewachter.reismee.nl

gelukkig nieuwjaar!

Dit was wel de drukste kerst van mijn leven, en om eerlijk te zijn zat het kerstgevoel er bij mij niet zo in. Het is ook moeilijk een echt kerstgevoel op te roepen als je 50 uur in de week eten serveert terwijl de gasten ballonnen de lucht in schieten die luid piepend rondvliegen en dan landen in het eten wat jij natuurlijk net wou serveren. Maar ik moet niet klagen, de sfeer onderling was goed, ik werkte in een leuk en goed team en had vrienden gemaakt met 1 van de chefs die lekker eten voor mij maakte.
Thuis heb ik kleinschalig kerst gevierd. Philo, Ulrike en ik hadden onze nep kerstboom versiert, kleine cadeautjes uitgewisselt en zijn wezen stappen
1 januari ging mijn manager op vakantie, dus voor 3 weken was het heerlijk rustig in het hotel
Op oudjaarsdag kwam Joey ook nog langs, helaas moest ik natuurlijk werken dus moest hij in de lounge van mijn hotel wachten tot 11 uur. Maar daarna hebben we leuk oud en nieuw gevierd
Daarna leuk een week met joey doorgebracht en af en toe werken natuurlijk. Om op zondag afscheid van hem, en 2 nederlandse kennisen die ook vertrokken te nemen
Nu is het leven weer als normaal, het hotel is rustig, rond de 50 gasten. 5 collega's zijn vertrokken, dus we hebben nu niet echt veel personeel meer.
Er blijken 2 nederlandse gasten voor 5 weken in mijn hotel te verblijven, dus nu kan ik af en toe nederlands spreken met iemand.
Vorige week heb ik 32 uur gewerkt, waar ik makkelijk mijn leven mee kan betalen maar deze week maar 13. Het wisselt dus erg maar ik hoef als het zo doorgaat waarschijnlijk geen ander baantje erbij te zoeken
Vorige week donderdag ben ik met Nadja naar Portsmouth geweest, dit is een grote stad ongeveer 2 uur met de trein ten oosten van bournemouth. Het was wel leuk, we hebben een museum bezocht, een kathadraal bekeken, geshopt en oude booten bekenen. Ik wil nog wel meer çitytrips maken nu ik hier ben, toch mijn kans om Engeland eens te zien
Vorig weekend was anne hier, wat ik erg leuk vond geshopt, uit gegaan en filmpjes gekeken. Die maandag erna had ik staffparty. Wat in het begin erg saai was omdat er nog niet zoveel mensen waren maar na een tijdje werd het toch nog gezellig. Iedereen van beide Menzies hotels was uitgenodigt en de manager trakteerde iedereen op een drankje. Na de staffparty nog naar Walkabout geweest met een paar collega's.
De week erna niet zoveel gedaan, had alleen in het weekend shifts dus veel geslapen, uitgeweest, naar Poole geweest, met Emese afgesproken en in het weekend kwam mijn moeder langs Helaas was ik ook ziek geworden, dus erg goed voelde ik me niet. Wat ook wel weer goed uitkwam want toen had ik een echt excuus waarom ik me ziek melde op werk. Ik denk niet dat ze: 'maar mijn moeder is op bezoek' als een goede reden hadden gezien. Nu heb ik mijn Nederlandse bezoek weer gehad voor een tijdje.
Komende week werk ik redelijk veel, rond de 40 uur, en maandag ga ik met Philo en Ulrike naar Londen voor 4 dagen. Waar ik veel zin in heb, Londen is net te ver en veel te groot om een daguitstapje naar te maken, dus we besloten met z'n 3en te gaan voor een paar dagen.
Dit was mijn korte samenvatting van afgelopen weken. Eigenlijk beetje te veel gebeurd om alles goed te vertellen en heb ook moeite alles chronologisch te houden. Ik heb mijn laptop al weer een tijdje terug en had mij ook voorgenomen meer te gaan schrijven. Dus die 'newyearsresolution' niet te breken.
Tot de volgende keer

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active