martewachter.reismee.nl

Laatste blog vanuit spanje!


Hallo!
Even snel een blogje! Zoals kort in mijn laatste blog genoemd werd ben ik naar Granada geweest. Zaterdag om half 7 ´sochtends zat ik met 6 schoolgenoten met een nog duf hoofd bij het treinstation. Het gezelschap werd opgevrolijkt toen een ex klasgenootje van ons langskwam die een kwartier daarvoor nog in een gayclub had gestaan en ongelofelijk dronken was. Gelukkig ging zij niet ook naar Granada want ik gok dat ze snel een kater had gekregen.
Om 10 uur kwamen we aan in Granada waar Kirsten 2 vriendinnen had zitten die voor ons kaartjes voor het Alhambra hadden ge regelt. Toen ontbeten we in de stad, bekeken de katdraal (mooi maar kan niet tippen aan Sevilla) en vertrokken toen naar ons hotel wat naast het Alhambra lag.
Om 3 uur het beroemde gebouw binnen, heel indrukwekkend. Het is een heel groot complex met tuinen, torens, paleizen enz. Het meest indrukwekkende was het paleis waar je van de 1e versierde hal naar de andere liep.
Daarna even geslapen in het hostel en toen uit eten geweest in de stad samen met de vriendinnen van Kirsten. ´s avonds besloten we het niet al te laat te maken, dus na nog een tijd op het dakterras hebben gezeten zijn we lekker gaan slapen.
Helaas kregen Elizabeth, Kirsten en ik nog een minder leuke verrassing toen we de kamer binnen liepen, een groot insekt. Hoewel ik niet heel bang ben voor inssekten bereiken ze hier wel werzingwekkende grootes. Dus Alex moest hem maar even voor ons doden
De volgende dag wezen rondlopen in de stad, naar een uitzichtpunt over het Alhambra geweest en daarna weer terug gekeerd naar Sevilla.
Nu komt mijn tijd in Sevilla bijna aan t eind, wat ik wel jammer vind. Nog 2 dagen school, daarna naar Valencia en Madrid en dan verlaat ik zit mooie land.
Het andalusische accent is hier wel verschrikkelijk, de slikken overal de s in. Gracia, do cerveza, adio enz. Mijn leraren geven ook allemaal toe dat het het moeilijkste accent in het Spaans is. Hopelijk kan ik de mensen in Madrid een beetje beter verstaan.
Nu ga ik maar weer, even mijn vervoer naar Valencia regelen en daarna voetbal kijken in een Ierse pub.
Tot ziens!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active